مقدمه ای بر بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی

سفری لوکس با پرواز بیزینس کلاس

سفری لوکس با پرواز بیزینس کلاس

سفرهای هوایی شامل کلاس‌های مختلفی است که از نظر قیمت بلیط و امکانات به ترتیب به اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس تقسیم می‌شود. در این مقاله در مورد پرواز بیزینس کلاس و ویژگی‌های آن و همچنین به خدماتی که بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی به مسافران تجاری خود ارائه می‌دهند صحبت می‌کنیم و اطلاعاتی را در اختیارتان می‌گذاریم. تا پایان ما را همراهی کنید.

پرواز بیزینس کلاس چیست؟

پرواز بیزینس کلاس یکی از کلاس‌های پروازی است که خدمات تشریفاتی و رفاهی ویژه‌ای در یک بخش یا کابین اختصاصی در هواپیما به مسافر ارائه می‌شود. در این کلاس پروازی نسبت به کلاس اکونومی یا همان اقتصادی، سطح بالاتری از راحتی، خدمات و امکانات توسط ایرلاین‌های مختلف در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. این خدمات شامل خدمات فرودگاهی و همچنین امکانات ویژه رایگان در طول پرواز در کابین بیزینس هواپیما مانند غذا و نوشیدنی‌های متنوع با کیفیت بالا، صندلی جادارتر و راحت‌تر، فضای استراحت بزرگ‌تر، فضای کاری شخصی‌تر، کیت‌های مسافرتی و غیره می‌شود. بیزینس کلاس ایرلاینهای ایرانی مثل ماهان و ایران ایر نیز خدمات با کیفیتی را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

چه کسانی می‌توانند از پرواز و خدمات بیزینس کلاس استفاده کنند؟

همه اقشار جامعه می‌توانند با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به پرواز کلاس عادی اکونومی، بلیط پرواز بیزینس کلاس را خریداری کنند. انتخاب بلیط پرواز بیزینس کلاس به نیازها و بودجه شما بستگی دارد. اگر به دنبال سفری راحت‌تر، لذتبخش‌تر و بدون استرس هستید و قیمت بلیط دغدغه شما نیست، پرواز کلاس تجاری گزینه مناسبی خواهد بود. با خرید بلیط بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی به امکانات و خدمات ویژه‌ای در طول سفر در هواپیما دسترسی خواهید داشت و در بسیاری از ایرلاین‌ها خدمات فرودگاهی مثل پکیج سرویس CIP شامل استفاده از لانژ اختصاصی، انجام عملیات پروازی توسط پرسنل، حمل چمدان، ترانسپورت باند فرودگاهی اختصاصی و غیره نیز ارائه می‌شود.

چه خدماتی به مسافران بیزینس کلاس ارائه می‌شود؟

خدمات بیزینس کلاس در کل دنیا از ایرلاینی به ایرلاین دیگر از نظر کیفیت، تعداد و تنوع خدمات متفاوت است. در گذشته خدمات کلاس تجاری محدودتر بود، اما در سال‌های اخیر امکانات کابین بیزینس کلاس نزدیک به فرست کلاس است. مسافران بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و بین المللی می‌توانند از خدمات فرودگاهی و خدمات ویژه‌ کابین کلاس تجاری هواپیما در طول پرواز استفاده کنند:

خدمات در طول پرواز بیزینس کلاس

ایده اصلی پرواز بیزینس کلاس این بود که فضا و حریم خصوصی در اختیار مسافرانی که می‌خواهند در فضایی شخصی و آرام به کارهای شخصی خود برسند، قرار گیرد. شما در طول پرواز و در کابین بیزینس کلاس می‌توانید از فضایی شخصی‌تر و جدا از کابین عمومی و اقتصادی، بر روی صندلی‌های راحتی جادار و تخت خواب شو استفاده کنید. به طور کلی می‌توانید در صندلی‌های راحت‌تری نسبت به کابین اکونومی با فضای پای اضافی و ویژگی‌هایی مانند تکیه گاه قابل تنظیم، زیرپایی، تکیه گاه کمری و غیره تا رسیدن به مقصد به استراحت و انجام امورات شخصی خود بپردازید.

همچنین به امکاناتی مثل اینترنت وای فای برای انجام امور شغلی، پنل‌های سرگرمی و پذیرایی با انواع نوشیدنی و غذاهای متنوع در بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و بین المللی دسترسی دارید تا سفری آرام را در یک فضای اختصاصی و لوکس تجربه کنید. سطح خدمات بسته به ایرلاینی که بلیط سفر خود را از آن خریداری کرده‌اید، متفاوت خواهد بود.

خدمات فرودگاهی مسافران بیزینس کلاس

علاوه بر خدمات ویژه‌ای که به مسافر بیزینس کلاس در طول پرواز ارائه می‌شود، طیف وسیعی از مزایا و امکانات در فرودگاه نیز برای مسافر وجود دارد. بسیاری از خطوط هوایی به مسافران کلاس تجاری خود خدمات چک‌این یا بازرسی اختصاصی، ترانسپورت باند فرودگاهی، اولویت در سوار شدن به هواپیما، تحویل و جابجایی چمدان، انجام عملیات کارت پرواز و همچنین دسترسی به سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه یا همان سالن CIP را ارائه می‌کنند. در واقع باید گفت که با خرید بلیط بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و خارجی در برخی موارد به خدمات ویژه CIP به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت.

خدمات ویژه کابین بیزینس کلاس

خدمات ویژه کابین بیزینس کلاس

تفاوت قیمت بیزینس کلاس با اکونومی

به طور کلی، بیزینس کلاس گران‌تر از اکونومی است، اما تفاوت زیادی بین سطح خدمات با توجه به اختلاف هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در اختیارتان قرار می‌گیرد. برخی از ایرلاین‌ها بلیط بیزینس کلاس مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهند اما احتمالا به همان اندازه خدماتشان نیز در سطح پایین‌تری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها است. بنابراین در هنگام خرید بلیط بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و خارجی، امکانات و خدماتی که  در کابین کلاس تجاری به شما ارائه می‌دهند را بررسی کنید.

بهترین ایرلاین‌های بین المللی بیزینس کلاس

بسیاری از خطوط هوایی بین المللی خدمات عالی بیزینس کلاس را ارائه می‌دهند از نظر استاندارد، تنوع و کیفیت خدمات از نظر مسافران بهترین‌ها در دنیا هستند. ایرلاین‌های زیر برخی از بهترین ارائه دهنده امکانات و خدمات کلاس تجاری و فرست کلاس در دنیا شناخته می‌شوند:

  • سنگاپور ایرلاینز (Singapore Airlines): کابین‌‌های مجلل کلاس تجاری با خدمات عالی
  • امارات ایرلاینز (Emirates Airlines): خدمات فرست کلاس درجه یک مثل سوئیت‌های اختصاصی و دوش در حین پرواز و کابین بیزینس کلاس (البته بدون دوش) با امکانات سطح بالا
  • ایرلاین Cathy Pacific: ایرلاین هنگ کنگی با صندلی‌های راحتی و گزینه‌های غذاخوری با کیفیت و متنوع در کابین تجاری
  • قطر ایرویز (Qatar Airways): ایرلاین همیشه ۵ ستاره با صندلی‌های جادار کابین کلاس تجاری و طیف وسیعی از خدمات رفاهی
  • ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines): خدمات عالی با صندلی‌های راحتی و گزینه‌های متنوع غذا

خدمات بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی

ایرلاین‌های ایرانی نیز خدمات تشریفاتی حین سفر و فرودگاهی را در سطح کیفی متفاوتی به مسافران بیزینس کلاس ارائه می‌دهند. مسافران بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی در سفرهای داخلی و خارجی می‌توانند از امکانات رایگان ویژه و کامل در سطح بین المللی در طول پرواز و در فرودگاه بهره ببرند. احتمالا نام ایران ایر و ماهان را بارها شنیده و حتی بارها با این خطوط هوایی به شهرهای مختلف داخلی و خارجی سفر کرده‌اید. ایرلاین‌های ایرانی ماهان، ایران ایر، زاگرس و چند ایرلاین دیگر خدمات متنوع و با کیفیتی را به مسافران کلاس تجاری خود ارائه می‌کنند.

به غیر از استفاده از خدمات کابین تجاری در طول پرواز، یکی از مزایای عالی خرید بلیط بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی مثل ایران ایر و ماهان استفاده از امکانات و خدمات تشریفات فرودگاه و سالن CIP فرودگاه به صورت رایگان است. همچنین مسافران بیزینس «قشم ایر ۲۲۱۰» و «وارش» می‌توانند از خدمات فست ترک که عبور سریع از گیت‌های اختصاصی بازرسی و گذرنامه می‌شود و خدمات لانژ فرودگاهی بهره ببرند. از جمله خدمات و ویژگی‌های کلاس تجاری بهترین ایرلاین‌های ایرانی موارد زیر است:

خدمات فرودگاهی

  • اولویت در سوار و پیاده شدن از هواپیما
  • گیت‌های جداگانه چک‌این و کنترل گذرنامه
  • دسترسی به امکانات سالن CIP
  • استفاده از خدمات فرودگاهی CIP مثل تحویل و حمل چمدان و دریافت کارت پرواز توسط پرسنل، ترانسپورت باند فرودگاهی، استقبال پرسنل
  • استفاده از خدمات فست ترک (برخی از ایرلاین‌ها مانند قشم ایر ۲۲۱۰ و وارش) برای عبور سریع از گیت‌های اختصاصی بازرسی و گذرنامه

خدمات حین پرواز

  • صندلی‌های راحت‌تر و جادارتر با قابلیت تنظیم در کابین کلاس تجاری هواپیما
  • لذت بردن از منوی غذاها و نوشیدنی‌های متنوع‌تر و با کیفیت‌تر نسبت به اکونومی کلاس در طول سفر
  • استفاده از سیستم‌های سرگرمی و نمایشگرهای بزرگ‌تر فیلم و برنامه‌های تلویزیونی در کابین تجاری
  • سرویس‌دهی بهتر مهمانداران در طول پرواز
  • فضایی آرام، لوکس با ازدحام کمتر نسبت به کابین اکونومی
  • میزان بار مجاز بیشتر نسبت به کلاس اکونومی
امکانات پرواز بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی

امکانات پرواز بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی

بیزینس کلاس ایران ایر

ایران ایر، معتبرترین و قدیمی‌ترین ایرلاین ایرانی است که خدمات با کیفیتی در سطح بین المللی در اختیار مسافران اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس خود قرار می‌دهد. بلیط کلاس تجاری که در واقع مجوز ورود به کابین و بخشی از هواپیما و مجزا از کابین عمومی است، گران‌تر از کلاس اکونومی بوده و خدمات بهتر و بیشتری نیز در این کلاس در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. خدمات ایران ایر به عنوان یکی از بهترین بیزینس کلاس‌ ایرلانی‌های ایرانی به شرح زیر است:

  • کیترینگ مطلوب با ارائه سرویس غذا و نوشیدنی‌های متنوع و با کیفیت
  • اولویت ویژه برای ورود و خروج مسافران بیزینس کلاس از هواپیما
  • ارائه خدمات توسط مهمانداران با تجربه
  • کانتر ویژه دریافت کارت پرواز و چک‌این در فرودگاه
  • دسترسی رایگان به خدمات تشریفاتی و فرودگاهی CIP و سالن تشریفات اختصاصی
  • فضای خصوصی بیشتر نسبت به فضای کابین عمومی
  • صندلی‌های مبله با کیفیت و دارای قابلیت تنظیم که با فاصله بیشتری از هم قرار دارند
  • استفاده از مزیت میزان بار مجاز بیشتر نسبت به اکونومی کلاس
  • و…

خدمات بیزینس کلاس ماهان ایر

ماهان ایر یکی دیگر از ایرلاین‌های برتر، معتبر و با تجربه ایرانی است که خدمات ویژه‌ای را برای رفاه حال بیشتر و تجربه کردن سفری لوکس، به مسافران بیزینس کلاس خود در سفرهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد. امکاناتی مثل صندلی‌های تختخواب شو، سرویس غذایی و نوشیدنی متنوع و با کیفیت و همچنین دسترسی به پنل‌های سرگرمی و بازی پیشرفته از جمله ویژگی‌های پرواز بیزینس کلاس خطوط هوایی ماهان هستند. خدمات کلاس تجاری ماهان معطوف به کابین اختصاصی در طول پرواز نیست و خدمات فرودگاهی و تشریفاتی ویژه‌ای در غالب سرویس CIP نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. خدمات بیزینس کلاس ماهان ایر:

  • اولویت مسافران کلاس تجاری در سوار شدن و پیاده شدن از/به هواپیما
  • صندلی‌های راحتی نرم، بزرگ و تختخواب شو
  • استفاده از منوی متنوع غذا و نوشیدنی با کیفیت
  • دسترسی به سیستم پیشرفته بازی، سرگرمی، تماشای فیلم
  • دسترسی به اینترنت رایگان
  • پذیرایی حرفه‌ای توسط مهمانداران با تجربه
  • امکان حمل بار بیشتر تا ۴۰ کیلوگرم برای پروازهای خارجی و ۳۰ کیلوگرم برای پروازهای داخلی
  • دسترسی رایگان به خدمات و امکانات ویژه لانژ فرودگاه در غالب سرویس CIP فرودگاهی
  • ترانسفر فرودگاهی رایگان از کلیه نقاط تهران به فرودگاه و بالعکس
  • و…

خدمات تشریفات فرودگاهی و فست ترک در پرواز بیزینس کلاس

یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های داشتن بلیط بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی، استفاده از خدمات تشریفات فرودگاهی CIP به صورت رایگان است. مسافران بیزینس ایرلاین‌های ایرانی «ماهان» و «ایران ایر» و همچنین ایرلاین‌های خارجی «امارات» و «فلای دبی» به خدمات CIP فرودگاهی به صورت رایگان دسترسی خواهند داشت.  این سرویس تشریفات شامل خدمات متنوعی همچون دسترسی به امکانات سالن CIP فرودگاه و انجام عملیات اداری پرواز همچون دریافت کارت پرواز، دریافت و حمل چمدان، استقبال و مشایعت مسافر و غیره توسط پرسنل می‌شود. مسافران بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند از امکاناتی مثل نشیمن‌های متعدد، اینترنت رایگان، پذیرایی با انواع نوشیدنی، اتاق کنفرانس و غیره در سالن CIP فرودگاه به صورت رایگان برخوردار شوند. برخی از خدمات CIP شامل موارد زیر است:

خدمات فرودگاهی

  • مشایعت مسافر از سالن تشریفات تا هواپیما و بالعکس
  • انجام عملیات چمدان و کارت پرواز توسط پرسنل
  • گیت‌های اختصاصی گمرک، گذرنامه و بازرسی
  • ترانسپورت باند فرودگاهی با خودروی اختصاصی
  • ترانسفر فرودگاهی (در صورت درخواست)
  • خدمات ویلچر (در صورت درخواست)
  • خدمات حیوانات خانگی (در صورت درخواست)

سالن CIP

  • پذیرایی با انواع نوشیدنی سرد و گرم
  • نشمین‌های متعدد با منظره باند فرودگاه
  • صندلی ماساژ
  • اتاق بازی کودکان
  • غرفه‌های فروش سوغاتی، صنایع دستی و انواع مواد غذایی
  • کافی شاپ و رستوران
  • اینترنت وای فای رایگان
  • نمازخانه
  • سوئیت‌های اقامتی (در صورت درخواست)
  • اتاق کنفرانس (در صورت درخواست)
  • و…

همچنین مسافران بیزینس لوفتانزا و اتریشی، امارات، قطری، پگاسوس، ایرفلوت، چم وینگز Chamwings))، کویتی، چاینا سادرن، فلای دبی، قشم ایر 2210 و وارش در فست ترک و لانژ بصورت رایگان در فرودگاه امام خمینی و پروازهای خروجی از مبدا تهران به صورت رایگان پذیرش می‌شوند.

خدمات CIP رایگان برای مسافران بیزینس کلاس ماهان و ایرانی ایر

خدمات CIP رایگان برای مسافران بیزینس کلاس ماهان و ایرانی ایر

جمع بندی

مسافران بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و خارجی در دنیا از امکانات و خدمات رفاهی ویژه‌ای همچون صندلی‌های راحتی، پذیرایی حرفه‌ای، سیستم‌های پیشرفته تماشای فیلم و بازی و غیره در کابین لوکس بیزینس هواپیما برخوردار می‌شوند. چندین ایرلاین ایرانی مانند ایران ایر و ماهان نیز امکانات ویژه‌ای که در این مقاله به آنها اشاره شد، در کابین تجاری در اختیار مسافران بیزینس خود می‌گذارند.

یکی از مزایای اصلی پرواز تجاری استفاده از خدمات سالن CIP در فرودگاه و انجام عملیات پرواز مثل دریافت و حمل چمدان، دریافت کارت پرواز، گیت‌های بازرسی و گذرنامه اختصاصی و غیره توسط پرسنل است که ایرلاین‌های ایران ایر و ماهان به مسافران تجاری خود ارائه می‌دهند. خدمات CIP فرودگاهی فقط مختص به مسافران بیزینس ایرلاین‌های مختلف نیست و مسافران اکونومی نیز می‌توانند این سرویس را خریداری و از امکانات سالن سی آی پی استفاده کنند.

سوالات متداول

چه خدماتی در بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی ارائه می‌شود؟

  1. دسترسی به خدمات سالن CIP (ایران ایر و ماهان)
  2. صندلی‌های راحتی و قابل تنظیم در کابین تجاری هواپیما
  3. پذیرایی حرفه‌ای توسط مهمانداران با تجربه
  4. منوی متنوع انواع غذا و نوشیدنی
  5. سیستم‌های سرگرمی پیشرفته
  6. فضایی شخصی‌تر با صندلی‌های کمتر
  7. اینترنت (در برخی از پروازها)
  8. اولویت در سوار و پیاده شدن به/از هواپیما
  9. حمل بار بیشتر نسبت به کلاس اکونومی
  10. و…

مسافران بیزینس کلاس چه ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند از خدمات CIP رایگان استفاده کنند؟

در بین ایرلاین‌های ایرانی «ایران ایر» و «ماهان» به مسافران بیزینس خود امکان استفاده رایگان از خدمات فرودگاهی و تشریفاتی CIP در برخی از فرودگاه‌ها را می‌دهند.

خدمات فست ترک در بیزینس کلاس ایرلاین‌های ایرانی و خارجی رایگان است؟

خدمات فست ترک و لانژ برای مسافران ایرلاین‌های بیزینس لوفتانزا و اتریشی، امارات، قطری، پگاسوس، ایرفلوت، چم وینگز Chamwings))، کویتی، چاینا سادرن، فلای دبی، قشم ایر 2210 و وارش در فست ترک و لانژ در فرودگاه امام خمینی و پروازهای خروجی از مبدا تهران رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *