سفر سی‌آی‌پی رشت

سفر سی‌آی‌پی رشت

خود را در حال سفر به شهر زیبای رشت، واقع در سواحل دریای خزر تصور کنید. حالا تصور کنید که با خدمات سی‌آی‌پی در فرودگاه رشت چه حدی از آرامش و راحتی را تجربه خواهید کرد. از لحظه‌ای که پا به فرودگاه می‌گذارید تا زمانی که به رشت می‌رسید، تمام جنبه‌های سفر شما در بهترین حالت ممکن و جزئیات بی‌نهایت برای شما خاطره خواهد شد. برای ادامه مسیر در رشت با ما همراه باشید.

سفر سی‌آی‌پی رشت

رشت، مرکز استان گیلان، شهری تاریخی و توریستی است که برای مقاصد مختلف ازجمله تجارت و گردشگری است. از این گذشته، این شهر یکی از شهرهای آزاد ایران برای واردات و صادرات به شمار می‌رود که گردشگران، تجار و بازدیدکنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. رشت با نزدیکی به دریای خزر و میراث فرهنگی غنی، ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعی، تاریخی را نیز در خود جای داده است.

خاطره‌ای لاکچری و بی‌نظیر

 خاطرات تجملاتی از رشت

خاطرات تجملاتی از رشت

به‌عنوان یک مسافر CIP، سفر شما از لحظه پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه بین‌المللی رشت آغاز می‌شود. پس‌ازآن، کارکنان اختصاصی پایانه CIP به گرمی از شما استقبال می‌کنند و شما را تا وسیله نقلیه اختصاصی انتقال CIP همراهی می‌کنند. از آنجا، شما را به پایانه CIP می‌برند، دنیایی از تجملات که در انتظار شماست.

در طول حضور خود در CIP، فرصت استراحت و لذت بردن از مهمان‌نوازی عالی را خواهید داشت. کارکنان CIP  به تمام نیازهای شما از جمله جابجایی چمدان و صدور کارت پرواز شما رسیدگی خواهند کرد. در حین استراحت، اینترنت پرسرعت، روزنامه‌ها و مجلات به‌روز در اختیار شما هستند تا شمارا سرگرم کرده و به آگاهی شما بیفزایند. 

سفر سی‌آی‌پی رشت: گردش در شهر

هنگامی‌که تجملات پایانه CIP را تجربه کردید، وقت آن است که در شهر سحرآمیز رشت گشتی بزنید. رشت که به مناظر سرسبز، معماری تاریخی و فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته‌شده، جاذبه‌های فراوانی را برای عموم مردم خواهد داشت و خاطراتی بی‌نظیر برای شما خواهد ساخت.

مکان‌های دیدنی رشت

شهر رشت از معدود شهرهای ایران است که باید پس از ورود به این شهر از مکان‌های جذاب‌ این شهر اطلاع داشته باشید. تا بتوانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره‌وری را ایجاد کنید.

بازارهای رشت

جاذبه های تاریخی

جاذبه های تاریخی

رشت، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران، بازارهای شلوغی دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم نگه دارد. 

  • در میان برترین بازارهای شهر، بازار بزرگ رشت به‌عنوان یکی از نمادین‌ترین بازارهای شمال ایران شهرت جهانی پیدا کرده است. با فعالیت شبانه‌روزی، طیف گسترده‌ای از محصولات و کالاها، از سوغاتی گرفته تا پوشاک و صنایع‌دستی را در خود جای‌داده، طوری که این بازار را به مکانی ضروری برای یک تجربه خرید منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.
  • مرکز خرید گلسار واقع در بلواری به همین نام، از دیگر بازارهای پرزرق‌وبرق رشت هستند که باید حتماً در طی سفر سی‌آی‌پی خود به آن‌ها سر بزنید. مخصوصا علاقه‌مندان به فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های سطح بالا می‌تواند به تجربه سفر لاکچری خود بیفزاید.
  • مرکز خرید ایرانیان هم، از بزرگ‌ترین مراکز خرید رشت است که می‌تواند حس لاکچری را چندین برابر کند. این مرکز با معماری مدرن و هفت طبقه خود، هم می‌تواند پاتوق بی‌نظیر برای بازارگردی دوستانه باشد هم حس خرید شما را ارضا کند.

جاذبه‌های تاریخی در رشت

: جاذبه های تاریخی

: جاذبه های تاریخی

تاریخچه‌ی غنی‌ رشت به هزاران سال پیش برمی‌گردد. میراث باستانی شهر در جاذبه‌های تاریخی آن جایگاه ویژه‌ای دارد و نگاهی به گذشته‌ی این منطقه را آسان‌تر می‌کند.

موزه خانه میرزا کوچک خان

پس از سفر سی‌آی‌پی رشت خود و ورود به شهر؛ به زندگی میرزا کوچک خان، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ ایران، نگاهی بیندازید. میرزا کوچک خان نقش مهمی در انقلاب مشروطه و مبارزات مختلف در برابر ستمگران داخلی و خارجی ایفا کرد. این موزه شاهکارها، اسناد و اشیاء شخصی میرزا کوچک خان را نگهداری می‌کند و درکی از زندگی او و رویدادهای تاریخی آن زمان را ممکن می‌سازد. مجسمه معروف میرزا کوچک خان که نمادی از رشت است، در مرکز شهر قرار دارد. 

موزه میراث روستایی گیلان

در این موزه، دوباره در زندگی روستایی استان گیلان غرق خواهید شد. این موزه، نمونه‌هایی از خانه‌های سنتی روستاهای مختلف گیلان را به نمایش می‌گذارد؛ همچنین سبک‌ها و تکنیک‌های معماری متمایزی که در ساخت آن‌ها به‌کاررفته را به بازدیدکنندگان نشان خواهد داد. خانه‌ها که با اشیاء محلی، لباس‌های سنتی و ظروف مجهز شده‌اند، شمارا به درک عمیق‌تری از فرهنگ، رسوم و سبک زندگی مردم گیلکی می‌رسانند.

کاروانسرای عباسیان

در سفر سی‌آی‌پی رشت نمی‌توان کاروانسرای عباسیان را از قلم انداخت. تنها ۴ کیلومتر پس از امامزاده هاشم، کاروانسرای تاریخی عباسیان واقع‌شده. قدمت این کاروانسرا به دوره صفوی باز می‌گردد که به‌عنوان یک ایستگاه کلیدی برای مسافران و بازرگانان در طول جاده ابریشم بوده است. اگرچه در زمان تجاوز روسیه به یک پادگان نظامی تبدیل شد، اما امروزه مکانی آرامش‌بخش و رستورانی بسیار جذاب برای مسافران است. 

موزه باستان‌شناسی و انسان‌شناسی رشت

با بازدید از این موزه که در میدان سبزه واقع‌شده، به گنجینه‌های باستان‌شناسی و انسان‌شناسی رشت سفر می‌کنید. این موزه انواع گوناگونی از اشیاء باستانی از محافظت‌های باستانی مارلیک، رودبار، تالش و دیلمان را در معرض دید عموم گذاشته و همچنین اشیاء انسان‌شناسی فرهنگ و رسوم محلی گیلان را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد. از سنگ‌قبرهای باستانی تا سازهای موسیقی سنتی این موزه می‌توان دفترچه خاطرات بی‌نقصی از سفر سی‌آی‌پی رشت نوشت.

جاذبه‌های تاریخی رشت در یک نگاه

جاذبه‌های تاریخی رشت آدرس سایت‌های تاریخی و تفریحی
موزه خانه میرزا کوچک خان خیابان استاد سرا، گوشه کوچه هاشم ستوده
موزه میراث روستایی گیلان کیلومتر ۱۸ از جاده رشت-قزوین، نزدیک ایستگاه پلیس، جاده سراوان-شفتلو
کاروانسرای عباسیان جاده رشت-قزوین، ۴ کیلومتر پس از امامزاده هاشم
موزه باستان‌شناسی و انسان‌شناسی رشت میدان سبزه، خیابان طالقانی

عجایب طبیعی رشت

جاذبه های طبیعی

جاذبه های طبیعی

زیبایی طبیعی جذاب رشت، هر چشمی را محصور خود می‌کند. اگر عاشق طبیعت هستید، حتماً به این مقاصد سری بزنید: 

دریاچه سقالک‌سر

این برکه به دلیل اندازه و محیط زیبای خود، بیشتر به یک دریاچه شبیه است. این مقصد زیبا در فاصله کمی از رشت واقع‌شده؛ اتمسفر آرام و مناظر چشم‌نواز کوهستان‌های اطراف را به چشمان شما هدیه می‌دهد. قایق‌رانی لذت‌بخش، ماهیگیری آرام‌کننده اعصاب، لذت نشستن در کنار این دریاچه یا عکاسی و شکار لحظه‌ها از بهترین حس‌هایی است که از سفر سی‌آی‌پی رشت نصیبتان می‌شود.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان می‌تواند تجربه عمیق طبیعت را به خاطرات سفر سی‌آی‌پی رشت شما اضافه کند. این پارک وسیع تقریباً ۱۴۸۰ هکتار وسعت دارد و مجموعه‌ای متنوع از گیاهان و جانوران مختلف در آن زندگی می‌کنند. در میان پوشش گیاهی مختلف این پارک قدم بگذارید، با عزیزان خود کمپ بزنید و جنبه جدیدی از تفریح را تجربه کنید. پارک جنگلی سراوان برای علاقه‌مندان به طبیعت، محیطی آرامش‌بخش و دوری از هرج‌ومرج و شلوغی شهری را عرضه می‌کند.

تالاب عینک

سفر به تالاب عینک به‌تنهایی می‌تواند کوله باری از خاطرات را برای شما خلق کند. این تالاب نزدیک شهر را حتماً در فهرست جاهایی که در سفر سی‌آی‌پی رشت باید به آن سرزنید، قرار دهید. چراکه خانه‌ گونه‌های مختلف پرندگان است، حضور این پرندگان باعث شده تالاب عینک تبدیل به بهشتی شود و تمام علاقه‌مندان به پرندگان را به سمت خود جذب کند.

یک پیاده‌روی آرامش‌بخش روی مسیرهای چوبی، تماشای زندگی پرندگانی که لحظه‌ای آرام و قرار ندارند، می‌تواند آرام و قرار شما را برقرار کند. تالاب عینک فرصتی منحصربه‌فرد برای جذب انرژی طبیعت و درک ارزش‌های گوناگونی این مادر فراموش‌شده است.

غرق در لذت‌های آشپزی با غذاخوری‌های لوکس رشت

شکم گردی در رشت

شکم گردی در رشت

رشت به خاطر غذاهای لذیذ خود  که ریشه عمیق در فرهنگ و سنت گیلان دارند، شهرت جهانی پیدا کرده است. در ادامه تعدادی از لاکچری‌ترین رستوران‌های رشت که تجربه‌ای لذت‌بخش از غذا را به شما می‌دهند، آورده شده: 

رستوران رزاقی رشت

این رستوران از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های این شهر هستند که باید در سفر سی‌آی‌پی رشت خودسری به آن‌ها بزنید. شعبه‌های مختلفی از این رستوران در رشت و لاهیجان وجود دارد. سرویس‌دهی حرفه‌ای به‌وسیله کارکنان آموزش‌دیده، موجب شهرت رستوران رزاقی شده؛ از طرفی کیفیت بی‌نظیر غذا نیز بر لذت این رستوران نوردی می‌افزاید. حتماً توجه داشته باشید که برای غذا خوردن در این رستوران باکیفیت حتماً باید از قبل، میز رزرو کرده باشید.

رستوران محرم

این رستوران از سال ۱۳۲۳ افتتاح شد و از قدیمی‌ترین رستوران‌های رشت به شمار می‌رود. پس از گذشت ۸۰ سال همچنان کیفیت غذا و خدمات خود را حفظ کرده و در شمار رستوران‌های بی‌نظیر رشت قرارداد. با غذاهای گیلانی و سایر غذاهای ایرانی این رستوران آرزو با خود خواهید گفت “ای‌کاش دوتا معده داشتم!”. فضای دل‌باز و دوست‌داشتنی رستوران محرم نیز می‌تواند حس لاکچری در سفر سی‌آی‌پی رشت شمارا کامل‌تر از همیشه کند.

رستوران شورکولی رشت

اگر دوست دارید غذاهای محلی گیلان را در سفر سی‌آی‌پی رشت جای دهید، رستوران شورکولی نیز می‌تواند از گزینه‌های روی میز شما باشد. لاکچری بودن فضا همیشه فضایی خیلی فاخر نیست. گاهی فضای رستورانی که تداعی‌گر خانه‌های قدیمی و معماری خاطره‌انگیز گیلان است هم می‌تواند لاکچری‌تر از همیشه باشد. از این دیدگاه رستوران شورکولی می‌تواند به لیست رستوران‌های لاکچری نیز افزوده شود. از طرفی موسیقی دل‌نشین و کیفیت بالا در خدمات و غذاها می‌تواند در خاطرات شما تا سال‌ها ماندگار بماند.

رستوران گیلان گراند

گیلان گراند نیز باید در فهرست بهترین رستوران‌های لوکس رشت قرار بگیرد. چرا که عمر این رستوران بسیار کوتاه بوده و در این مدت کوتاه با وجود رقابت تنگاتنگ در میان تعداد بالای رستوران‌ها و غذاخوری‌های رشت؛ توانسته مشتری‌های بسیاری را به خود جلب کند. طراحی حرفه‌ای فضای خارجی و داخلی رستوران به همراه کیفیت بی‌نظیر غذاها؛ باعث حضور این غذاخوری در فهرست رستوران‌های لوکس رشت شده است. اگر منو غذاخوری فرنگی را در کنار غذاهای محلی و ایرانی را می پسندید، در سفر سی‌آی‌پی رشت این رستوران را از دست ندهید.

رستوران سلامت حسن رشتی

غذاهای محلی گیلان در حالت معمول می‌تواند هرکسی را مجذوب فرهنگ بی‌نظیر استان گیلان کند. تصور کنید اگر این غذاها به دست یک سرآشپز حرفه‌ای پخته‌شده باشد چه می‌شود؟ رستوران حسن رشتی نیز از رستوران‌هایی است که غذاهای سنتی را از دست سرآشپز حرفه‌ای به دست گردشگران و مراجعان می‌رساند. انواع خورشت، انواع کباب و ماهی در این رستوران به‌راحتی می‌تواند شما را مجبور کند تا سفر سی‌آی‌پی خود را دوباره تکرار کنید.

غذاخوری‌های لوکس رشت در یک نگاه

  رزاقی محرم شورکولی گیلان گراند سلامت حسن رشتی
آدرس در رشت چهارراه گلسار، نبش کوچه ۱۲۳ بلوار امام خمینی، تقاطع منظریه، کوچه اداره‌چی چهارراه گلسار، ابتدای بلوار توحید گلسار، بلوار گیلان، نبش ۱۷۲. میدان توشیبا، بلوار امام خمینی، نبش کوچه فرشته
تلفن ۰۱۳۳۳۷۶۰۰۰۰ ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰ ۰۱۳۲۱۱۲۱۷۴۹ ۰۱۳۳۴۰۶/ ۰۹۱۱۴۲۷۶۹۶۴ ۰۱۳۳۳۶۱۵۳۸۳-۴
اینستاگرام razeghi_restaurant moharam_restaurant shoore.cooli grand_restaurant hassan_rashti_restaurant
وب‌سایت shoorecooli.com

 

هتل‌های لاکچری، اختتامیه سفر سی‌آی‌پی رشت

اقامتگاه در رشت

اقامتگاه در رشت

پس از گردش یک‌روزه و لذت بردن از جذابیت‌های دوست‌داشتنی رشت، حتماً به استراحت نیاز خواهید داشت. برای استراحت، بهترین هتل‌های رشت در ادامه معرفی می‌شود. 

هتل کادوس

این هتل بزرگ پنج ستاره از سال 1362 مشغول به ارائه خدمات به مسافران و مراجعان بوده و تاکنون تلاش کرده تا سطح کیفیت خدمات خود را افزایش دهد. به همین منظور در سال 1391 بازسازی شد و امکانات خود را به‌روز کرد. این هتل 96 اتاقه در بهترین نقطه شهر ساخته‌شده؛ طوری که از این هتل به جاذبه‌های گردشگری مختلفی مانند عمارت کلاه‌فرنگی، آرامگاه میرزا کوچک خان، پل خشتی چمارسرا و… به‌راحتی می‌توان دسترسی داشت.

رستوران‌های باکیفیت این هتل، زمین‌های تنیس، استخرهای روباز و سالن‌های مختلف و مجهز این هتل می‌تواند لوکس بازی‌های شما را در سفر سی‌آی‌پی رشت واقعی‌تر کند.

هتل شبستان رشت

این هتل 4 ستاره قدمت هتل کادوس را ندارد، اما تا حدی می‌تواند به همان کیفیت باشد. 19 اتاق لوکس در 6 طبقه، به همراه امکانات به‌روز، به‌کارگیری کارکنان حرفه‌ای و آموزش‌دیده از دلایلی هستند که باعث شدند این هتل در فهرست ما بگیرد.

موقعیت مکانی خوب این هتل نیز گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. با اقامت در این هتل، مرکز شهر، پارک سبزه‌میدان، موزه رشت و … در دسترس شما خواهند بود و به مدیریت زمان در سفر سی‌آی‌پی شما کمک می‌کند.

آدرس هتل‌های لوکس رشت در یک نگاه

هتل‌ها آدرس
هتل شبستان رشت رشت، فلکه گلسار، ابتدای خیابان بنت‌الهدی
هتل کادوس رشت، بلوار منظریه

کلام آخر

در انتها، سفر سی‌آی‌پی رشت مظهر تجمل و راحتی است. از لحظه ورود به فرودگاه بین‌المللی رشت گرفته تا پرسه زنی در میان جاذبه‌های گردشگری رشت همه‌چیز بی‌نظیر خواهد بود. سفر شما از هر نظر با خدمات باکیفیت و مهمان‌نوازی از بهترین سفرهای عمر شما خواهد بود. به خاطر داشته باشید که قبل از آغاز سفر CIP خود همه‌چیز را برنامه‌ریزی کرده تا بهترین مدیریت زمان را پیاده کنید. بااین‌حال سفر بدون برنامه‌ریزی هم مزایای خاص خود را دارد.

 

سؤالات متداول

۱. جاذبه‌های طبیعی-گردشگری رشت کدم‌اند؟

رشت جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. بهترین آن‌ها دریاچه سقالک‌سر، پارک جنگلی سراوان، تالاب عینک هستند.

۲. جاذبه‌های تاریخی رشت کدم‌اند؟

تعداد بالایی از جاذبه‌های تاریخی رشت وجود دارند. خانه میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای عباسیان، موزه باستان‌شناسی و انسان‌شناسی رشت از معروف‌ترین آن‌ها هستند.

۳. چه تفریحاتی برای گردشگران در رشت وجود دارد؟

امکان استفاده از غذاخوری‌های لوکس، اقامت در هتل‌های شیک، بازدید از طبیعت بی‌نقص، بازارگردی در بازارهای سنتی و اقلیمی از جمله تفریحات در رشت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *