عمان ایر

عمان ایر

یکی از مهم‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا را می‌توان مسقط (Muscat International Airport) معرفی کرد. عمان ایر (Oman Air) از سال ۱۹۹۳ یک شرکت هواپیمایی ملی در عمان شناخته شد که در نزدیکی شهر مسقط قرار گرفته است. این هواپیمایی سرویس‌های پروازهای داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد و یکی از اعضای پیمان حمل‌ونقل عربی است. اولین پرواز این شرکت هواپیمایی به مقصد صلاله پرواز کرد و در طی این سال‌های توانست پیشرفت‌ روز‌افزون را تجربه کند و خدمات عمان ایر در دنیا زبانزد است. 

عمان ایر در حال حاضر به ۵۰ شهر و ۲۷ کشور پروازهای پی‌درپی دارد و یکی از شرکت‌های مطرح به شمار می‌رود. امروزه عمان ایر به مقاصد تهران و مشهد نیز پرواز دارد. عمان ایر اولین ایرلاین در دنیا بود که توانست وای‌فای داشته باشد و در حین پرواز این امکان را به مسافران بدهد که به اینترنت وصل شوند. بنابراین یکی از شرکت‌های مهم در عمان به شمار می‌رود که افراد می‌توانند بهترین خدمات فرودگاهی سی‌آی‌پی چه در ایران چه در مسقط را تجربه کنند. در ادامه به آشنایی کامل با عمان ایر و خدمات آن می‌پردازیم. 

تاریخچه عمان ایر

شرکت هواپیمایی عمان ایر از ابتدای ۲۰۱۰ توانست به عنوان اولین شرکت‌ هواپیمایی جهان شناخته شود که اینترنت و خدمات تلفن همراه بر فراز ابرها ارائه می‌دهد. این شرکت هوایی در سال ۲۰۱۱ جایزه طلایی خطوط پروازی را به خود اختصاص داد و به یکی از شرکت‌های مطرح در دنیا تبدیل شد. عمان ایر با شرکت‌های معروفی مانند ترکیش ایرلاینز، کی‌ال‌ام، مالزی ایرلاینز، هواپیمایی امارات، اردن و… به همکاری پرداخته است.

عمان ایر از کارکنان آموزش‌دیده و مجرب در سالن‌های پرواز خود بهره‌ می‌برد و با سرگرمی‌های متنوع و غذاهای لذیذ به میزبانی و پذیرایی از میهمانان خود می‌رود. یکی از خدمات عمان ایر را می‌توان مهمان‌نوازی دانست و به همین دلیل توانسته است کلان‌ شهرهای گسترده دنیا مانند لندن، میلان، دبی و دهلی‌نو را پوشش بدهد. 

تشریفات فرودگاهی CIP در عمان و ایران چگونه است؟‌

 تشریفات فرودگاهی

تشریفات فرودگاهی

خدمات عمان ایر در تشریفات فرودگاهی CIP زبانزد است؛ این شرکت هواپیمایی با قراردادی که با فرودگاه امام خمینی تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران دارد، می‌تواند بهترین سرویس را به مسافران خود ارائه دهد. افراد می‌توانند با رزرو تشریفات فرودگاهی سی‌آی‌پی به راحتی انجام امور پرواز،‌ حمل چمدان‌ها، ترانسفر شخصی را به عهده پرسنل فرودگاهی بگذارند. 

همچنین خدمات CIP در کلان‌ شهرهایی مانند:‌ شیراز، تهران، تبریز، کرمانشاه، اهواز، رشت، مشهد، کیش ارائه می‌شود. شما می‌توانید با تهیه بلیط مسقط در شهرهای شیراز مشهد، تهران،‌ اهواز و… از خدمات عمان ایر بهره‌مند شوید. از جمله خدمات سی‌آی‌پی می‌توان به بازرسی اختصاصی، سالن استراحت مجزا و سوئیت‌های موقت، اینترنت پرسرعت، پذیرایی باکیفیت و غذاهای رنگارنگ، بخش گذرنامه‌ اختصاصی اشاره کرد.

لانژ تشریفات در فرودگاه مسقط و فرودگاه امام خمینی هم خدمات ویژه‌ای را برای مسافران در نظر گرفته است؛ امکانات و سرویس‌های جذابی در فرودگاه مسقط ارائه می‌شود و از جمله خدمات CIP مسقط می‌توان به کافه‌های اختصاصی، سالن‌های گسترده برای پذیرایی، ترانزیت اختصاصی مسافران، اینترنت، مجلات، سالن بیلیارد، اتاق‌ جلسات، اتاق سیگار و تلویزیون، حمام،‌ بازی‌های ویدیویی و سینما و اتاق بازی کودکان، اشاره کرد.

 انواع کلاس‌های عمان ایر

سالن Cip مسقط

سالن Cip مسقط

خدمات عمان ایر بسته به نوع کلاسی که مسافران پرواز خود را رزرو کردند، متفاوت است. مسافران می‌توانند در سه بخش فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومی کلاس از خدمات عمان ایر استفاده کنند. در ادامه به معرفی این سه بخش بیشتر می‌پردازیم. 

۱. فرست کلاس

اولین کلاس‌های این شرکت هواپیمایی را می‌توان فرست کلاس معرفی کرد؛ این کلاس یک کابین لوکس و مجزا را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که شبیه به هتل پنج ستاره است. صندلی‌های راحتی که قابلیت‌ تاشو دارد و امکان یک خواب راحت را برای مسافران فراهم می‌کند. فرست کلاس صندلی‌های ماساژور دارد که مسافران می‌توانند در حین پرواز ماساژ دریافت کنند. 

از دیگر خدمات عمان ایر بهترین فیلم‌ها و سرگرمی‌های جذاب است که در اختیار مسافران با یک مانیتور ۲۳ اینچی قرار می‌دهد. انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه برای پذیرایی مهمانان در نظر گرفته شده است. همه مهمانان این کلاس می‌توانند از اینترنت رایگان و خدمات تلفن همراه خود نیز استفاده کنند.

۲. بیزینس کلاس

اغلب افرادی که خدمات CIP تهیه می‌کنند، بیزینس کلاس را برای پروازهای خود به مقصد مسقط برمی‌گزینند. بیزینس کلاس یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافران تجاری محسوب می‌شود که در سفر کاری خود بتوانند به راحتی استراحت کنند و از فضای آرام این کلاس لذت ببرند. همچنین صندلی‌های راحت و منعطف و فضای باز برای استراحت از جمله مزایای این کلاس است. 

بیزینس کلاس رفاه مسافران را در نظر گرفته است و بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. انواع غذاهای خوشمزه در ظروف چینی، دسرهای متنوع و رنگارنگ، کوکتل‌ها،‌ بستنی‌ها، انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در منوی بیزینس کلاس به چشم می‌خورد. همچنین مسافران می‌توانند براساس رژیم غذایی خود از منوی رژیمی بهره‌مند شوند. 

صندلی‌های بیزینس کلاس مجهز به چراغ مطالعه و نمایشگر تلویزیونی هستند و پورت‌های USB و پریز برق وجود دارد تا مسافران در حین سفر بتوانند دستگاه الکترونیکی خود را به شارژ بزنند. انواع روزنامه‌ها و مجلات سرگرمی نیز وجود دارد تا به سادگی سرگرم شوند. 

۳. اکونومی کلاس

کلاس اکونومی اقتصادی‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین کلاس موجود است که می‌تواند خدمات معمولی به مسافران ارائه دهد. از خدمات عمان ایر این نوع کلاس صندلی‌های راحت و مانیتور‌های‌ شخصی،‌ اینترنت رایگان، خدمات تلفن همراه، غذاها و نوشیدنی‌های گرم و سرد را ارائه می‌دهد. 

هر چند که کیفیت این کلاس نسبت به سایر کلاس‌ها پایین‌تر است اما برای افرادی که به صورت مداوم به مسقط سفر می‌کنند و یا به دنبال پروازی به صرفه‌ هستند،‌ گزینه مناسبی به شمار می‌رود. اکونومی کلاس از جمله پراستفاده‌ترین نوع کلاس‌ محسوب می‌شود. 

حمل بار در عمان ایر

قوانین بار مجاز برای اغلب مسافران بسیار پُراهمیت است؛ بنابراین قبل از سفر باید به اندازه کافی چمدان و سوغاتی با خود حمل کنید. باز مجاز در هر کلاس متفاوت است و بستگی دارد که بلیط چه کلاسی را تهیه کردید. برای پروازهای اکونومی بار مجاز هر مسافر حداکثر ۳۰ کیلوگرم است. چمدان‌‌ها نباید بیشتر از ۱۵۸ سانتی‌متر باشد و ۷ کیلوگرم حداکثر وزن بار دستی مسافران اکونومی است. 

برای فرست کلاس هر مسافر می‌تواند حداقل ۵۰ کیلوگرم بار مجاز با خود حمل کند. چمدان‌ها نباید از ۱۵۸ سانتی‌متر بیشتر شود و بار دستی هم نباید بیشتر از ۱۴ کیلوگرم باشد و ابعاد مجاز کیف دستی در نهایت ۱۱۵ سانتی‌متر است.  

مسافران بیزینس کلاس می‌توانند تا ۴۰ کیلوگرم بار به همراه داشته باشند و سایر موارد مانند فرست کلاس است. اگر بار بیشتر از وزن مجاز به همراه داشته باشید،‌ می‌بایست هزینه بار اضافی را به ازای هر کیلوگرم اضافه پرداخت کنید. همچنین اگر شما خدمات تشریفات فرودگاهی رزرو کرده باشید، می‌توانید با خیال راحت حمل بارها و چمدان‌های خود را برعهده پرسنل بگذارید.

کترینگ و پذیرایی عمان ایر

کترینگ و پذیرایی عمان ایر

کترینگ و پذیرایی عمان ایر

سالن غذاهای این شرکت هواپیمایی از سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرد و کترینگ عمان ایر امکانات تهیه ۱۸۰۰۰ نوع وعده‌ غذایی را دارد و برای مسافران متنوع‌ترین منوی غذایی را تهیه می‌کند. مسافران داخلی و خارجی می‌توانند از قبل غذاهای درخواستی خود را ثبت کنند و در هنگام پرواز منوی دلخواه خود را تحویل بگیرند. 

پذیرایی مسافران این شرکت هوایی رایگان است و مهمانداران آماده پذیرایی از مهمانان هستند. البته نوع منو بسته به کلاسی که افراد تهیه کردند، تفاوت‌هایی باهم دارد و افراد می‌توانند این غذاها را سفارش دهند. مسافران پروازهای اکونومی هم می‌توانند به همراه غذای خود انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را سفارش دهند. 

پروازهای بیزینس کلاس برای مسافران قهوه‌ سنتی عمانی و خرمای مرغوب نیز سرو می‌کنند. در واقع براساس زمان پرواز منوی غذایی نیز متفاوت است. افراد می‌توانند در فرست کلاس از غذاهای عمانی،‌ عربی،‌ بین‌المللی، غذاهای رژیمی و انواع غذاهای گیاهی نیز سفارش بدهند. انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در این منو خودنمایی می‌کند. 

انتخاب پروازهای ایران به عمان 

پروازهای ایران به عمان بسیار گسترده است و از مسقط می‌توان به راحتی به نقاط مختلف ایران سفر کرد. همچنین استفاده از خدمات تشریفات فرودگاهی در اغلب کلان‌ شهرها به راحتی فراهم است تا بتوانند از شرایط بهتر پرواز بهره‌مند شوند. در ادامه به معرفی برخی از پروازهای کلان‌ شهرها به مقسط می‌پردازیم. 

 

پروازهای اکونومی  قیمت به تومان
شیراز به مسقط ۳۶۹۰۰۰۰
مشهد به مسقط ۵۰۰۰۰۰۰
اهواز به مسقط ۶۹۰۰۰۰۰
کیش به مسقط ۸۷۰۰۰۰۰
تهران به مسقط ۷۰۰۰۰۰۰

 

جمع‌بندی

خدمات عمان ایر یکی از بهترین پروازهای خارجی به شمار می‌رود که برای مسافران لحظات خوشی را رقم می‌زند. عمان ایر از جمله شرکت‌های هوایی قدیمی و معروفی است که توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند. این شرکت هوایی، هواپیماهای پیشرفته‌ و مجهزی را به خدمت گرفته است و خدمات بسیاری را به مسافران خود عرضه می‌کند. 

البته در پرواز به مسقط در عمان با رزرو خدمات تشریفات فرودگاهی، سرویسی بی‌نقص و لاکچری را دریافت می‌کنید. پذیرایی، صندلی‌های راحت،‌ فضای گسترده، کیفیت بالای خدمات و امکانات درون پروازی عمان ایر زبانزد است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. همچنین از اولین شرکت‌های هوایی به شمار می‌رود که امکان استفاده از اینترنت وای‌فای و خط همراه را بر فراز ابرها فراهم کرده است. 

سوالات متداول 

۱. رزرو خدمات CIP در فرودگاه چه شهرهایی فراهم است؟ 

در ایران اغلب فرودگاه‌های کلان‌شهرها امکان استفاده از خدمات تشریفات فرودگاهی را فراهم کردند مانند: شیراز،‌ تبریز، مشهد، کرمانشاه، اهواز، تهران. 

 

۲. خدمات فرودگاهی عمان ایر در چه شهری است؟

از شهر مسقط امکان استفاده از پروازهای مسقط به شهرهای ایران فراهم است و امکان استفاده لانژ خدمات CIP نیز وجود دارد.

 

۳. مسافران اکونومی کلاس از چه امکاناتی بهره‌مند می‌شوند؟

از امکاناتی مانند پذیرایی، صندلی‌های راحت، اینترنت رایگان و مانیتورهای شخصی بهره‌مند می‌شوند.

 

۴. کلاس مخصوص تجار و افرادی که به فضای گسترده‌تر نیاز دارند، کدام است؟

بیزینس کلاس از جمله بهترین امکانات و خدمات را به کسانی که سفرهای کاری می‌روند،‌ ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *