عوارض خروج از کشور چیست؟

پرداخت عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور

آیا تصمیم گرفته‌اید که به خارج از کشور سفر کنید؟ در این صورت، باید عوارض خروج از کشور را در سال ۱۴۰۳ بپردازید. در واقع، پرداخت عوارض از مهمترین اقداماتی است که باید قبل از سفر انجام دهید. اما منظور از عوارض خروج از کشور چیست و چه هزینه‌ای را بابت پرداخت آن باید کنار بگذارید؟ در این مطلب به این سؤالات شما به صورت کامل پاسخ خواهیم داد.

منظور از عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور به همان مبلغی گفته می‌شود که فرد باید برای خارج شدن از کشورش به دولت بپردازد. در واقع، برای همه سفر‌های دریایی، زمینی و پروازهای هوایی، این عوارض باید پرداخت شوند. این مبلغ باید برای تمام افراد پرداخت شود، حتی کسانی که زیر ۲ سال سن دارند.

افراد معاف از عوارض خروج از کشور

آیا می‌دانید که چه کسانی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند؟ در جدول زیر به معرفی کاندید‌های معاف از عوارض می‌پردازیم. اگر جزو افراد زیر هستید، احتمالاً واجد شرایط پرداخت عوارض نخواهید بود.

افراد معاف از عوارض خروج از کشور
●      دانشجویان مایل به تحصیل در سایر کشورها
●      افراد دارای پاسپورت سیاسی
●      خدمه پرواز
●      بیماران مایل به سفر برای اهداف درمانی

بازه زمانی دریافت و اعتبار عوارض خروج از کشور

آیا می‌دانید که رسید عوارض خروج از کشور تا چه مدت دارای اعتبار است؟ در واقع، بازه زمانی اعتبار رسید پرداخت عوارض تا پایان همان سال تعیین شده است. اگر در هنگام واریز وجه موفق به سفر نشده باشید، می‌توانید رسید و شماره پیگیری را جهت استفاده در سایر سفر‌ها نگهداری کنید. شما می‌توانید تا مدت حداکثر ۳۰ دقیقه قبل از اقدام به سفر، عوارض خروج از کشورتان را بپردازید. به هر حال، این پروسه را بهتر است که در لحظات پایانی انجام ندهید. در واقع، عدم دریافت به موقع رسید پرداخت عوارض می‌تواند پروازتان را به تعویق بیندازد.

نحوه پرداخت عوارض خروج از کشور

شاید این سؤال شما نیز باشد که چگونه می‌توان عوارض خروج از کشور را پرداخت کرد؟ در این بخش، راهکار‌هایی را به شما جهت پرداخت عوارض خارج شدن از کشور ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید بر حسب شرایط خود، یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

پرداخت در فرودگاه

یکی از راهکار‌های ساده این است که مسافرین عوارض خروج از کشور را در خود فرودگاه پرداخت کنند. البته، برای این کار باید زودتر در فرودگاه حضور پیدا کنید. در فرودگاه امام خمینی، دستگاه‌های خودپرداز مخصوص پرداخت عوارض قرار گرفته‌اند.

پرداخت با کارتخوان سداد

از سایر روش‌های پرداخت عوارض می‌توان به استفاده از دستگاه کارتخوان سداد اشاره کرد. این روش را می‌توان جزو ساده‌ترین راهکار‌ها برای پرداخت هزینه‌های خارج شدن از کشور در نظر گرفت. در فرودگاه امام، دستگاه‌های خودپرداز ATM قرار دارند که پروسه پرداخت عوارض را برای مسافرین تسهیل می‌کنند.

پرداخت به صورت اینترنتی

از سایر روش‌ها می‌توان به پرداخت به صورت اینترنتی اشاره کرد. شما می‌توانید از طریق برنامه‌های و اپلیکیشن‌هایی مانند بله، قبضینو و تاپ، عوارض خروج از کشور را بپردازید.

 هزینه لازم برای پرداخت عوارض خروج از کشور

هزینه عوارض خروج از کشور

هزینه عوارض خروج از کشور

در مقایسه با سال های قبل، هزینه عوارض خروج از کشور افزایش پیدا کرده است. در واقع، این میزان مبلغ در سال ۱۴۰۳ به میزان تقریباً ۳۰ درصد افزایش یافت. در سال جدید، جهت پرداخت عوارض اولین خروج از کشور باید ۵۲۰ هزار تومان هزینه کنید. برای اطلاع دقیق از هزینه‌های خروج از کشور می‌توانید از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اسناد مورد نیاز برای پرداخت عوارض خروج از کشور

به منظور پرداخت عوارض خروج از کشور به مدارک خاصی احتیاج ندارید. فقط به همراه داشتن اطلاعات کلی از قبیل شماره تلفن و کد ملی متقاضی برای پرداخت عوارض کفایت می‌کند.

سخن آخر

سفر به کشورهای خارجی

سفر به کشورهای خارجی

اگر در فکر مهاجرت یا سفر به خارج هستید، مهمترین اقدام شما، پرداخت عوارض خروج از کشور است. در صورت عدم پرداخت این مبلغ، قادر به تجربه سفر به خارج از کشور نخواهید بود. شما برای پرداخت این مبلغ، روش‌های مختلفی پیشرو دارید و انتخاب یکی از آن‌ها به ترجیحات خودتان بستگی دارد. در واقع، مسافران می‌توانند از طریق فرودگاه و بادجه‌های موجود در سالن سی‌آی‌پی، به صورت اینترنتی یا از طریق سامانه سداد، عوارض خروج از کشور را بپردازند.

برای پرداخت عوارض در فرودگاه و استفاده از سالن سی‌آی‌پی، باید خدمات cip را دریافت کنید. رویال cip مجموعه‌ای فعال در زمینه ارائه انواع خدمات تشریفاتی به مسافرین فرودگاه‌های بزرگ و بین‌المللی است. پس همین حالا، برای استفاده از سالن سی‌آی‌پی و امکانات موجود در آن با مجموعه رویال cip در تماس باشید.

 

سوالات متداول

  1. آیا بین مبلغ عوارض خروج از کشور برای کودکان و بزرگسالان تفاوت وجود دارد؟

    خیر؛ هیچگونه تفاوتی در زمینه میزان عوارض خروج از کشور برای بزرگسالان و کودکان وجود ندارد.

  2. چه کسانی باید عوارض خروج از کشور را بپردازند؟

    بیشتر افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، مستلزم پرداخت عوارض هستند.

  3. آیا افراد دانشجو معاف از پرداخت عوارض هستند؟

    بله؛ دانشجویان از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف خواهند بود.

  4. ساده‌ترین راه برای پرداخت عوارض خروج از کشور کدام روش است؟

    از ساده‌ترین روش‌های پرداخت عوارض خروج از کشور می‌توان به استفاده از سامانه سداد اشاره کرد.

  5. میزان عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    برای خروج از کشور می‌توانید به میزان حدوداً ۵۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ هزینه بپردازید.

  6. چه افرادی مشمول دریافت تخفیف برای پرداخت عوارض خروج از کشور هستند؟

    افراد ورزشکار، زائران و مرزنشینان، قادر به پرداخت عوارض با تخفیف هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *