پرواز لذت‌بخش

پرواز لذت‌بخش

سفر رفتن، یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست که برای استراحت و تفریح در بین روزهای کاری کاربرد دارد. بنابراین قبل از سفر رفتن، داشتن برنامه‌ریزی اهمیت زیادی دارد. به خصوص سفرهای هوایی که هیجان‌انگیز است و علاقه‌مندان بسیاری دارد؛ سفری که سریع و راحت‌ انجام می‌شود و در اوج آسمان‌ها از دیدن ابرها و خورشید از نزدیک لذت می‌برید. 

گفتنی است که استفاده از خدمات CIP برای پروازها، یکی از محبوب‌ترین پروازهای لاکچری به شمار می‌روند که سفر را برای مسافران راحت‌تر هم می‌کند. خدماتی ویژه به افراد ارائه می‌دهد تا بتوانند از سفر خود بیشتر لذت ببرند و لحظات خوشی را سپری کنند. در واقع با انتخاب درست هواپیما و تشریفات فرودگاهی، دیگر نیازی نیست یک فضای تنگ و دلگیر را تحمل کنید، هواپیمایی که فضای مناسب برای شما در نظر گرفتند تا راحت‌تر بنشینید و اذیت نشوید. 

راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از پرواز خود لذت بیشتری ببرید و دیگر از سروصدای بچه یا طولانی بودن زمان پرواز و… اذیت نشوید. لذت بردن از پرواز، کار ساده‌ای است و فرقی نمی‌کند که شما یک مسافر باتجربه هستید و یا برای اولین بار به سفر می‌روید. در ادامه به ۱۵ کاری که باید انجام دهید تا پرواز لذت‌بخشی داشته باشید، اشاره می‌کنیم. 

  ۱. راحت لباس بپوشید 

خیلی مهم است که شما بتوانید برای یک زمان طولانی لباس مناسب انتخاب کنید. برای اینکه خسته نشوید و بتوانید به راحتی استراحت کنید، لباس پوشیدن، یکی از مهم‌ترین رکن‌های ابتدایی به شمار می‌رود. بعضی از پرواز‌ها حتی بالای ۱۰ سال به طول می‌انجام بنابراین انتخاب یک لباس راحت و نخی اهمیت زیادی دارد. 

هرچند که اغلب افراد می‌خواهند شیک به نظر برسند، اما پوشیدن یک لباس راحت، بیشتر اهمیت دارد. به طور مثال، کفش‌ها باید راحت باشد؛ از کفش‌های جدید برای پرواز استفاده نکنید که پای شما را اذیت کند. خانم‌ها بهتر است کفش‌های پاشنه بلند نپوشند و این نوع کفش‌ها را در چمدان خود نگه دارند. سعی کنید در پروازهای خارجی که زمان بیشتری در پرواز هستید، از دمپایی استفاده کنید تا پاهای شما هم استراحت بیشتری کنند و در کفش خسته نشوند. 

۲. انتخاب صندلی 

خیلی مهم است که شما یک صندلی راحت انتخاب کنید، جایی از هواپیما را انتخاب کنید که احساس راحتی بیشتری دارید و از دیدن منظره بیرون نیز لذت می‌برید. همچنین فضای پای کافی داشته باشید که بتوانید به راحتی پاهای خود را حرکت بدهید. فضای باز جلوی پاها، اهمیت زیادی دارد،‌ زیرا که جای تنگ باعث می‌شود که پاهاش شما متورم شود. اگر نیاز به دستشویی مداوم دارید، پس حتماً صندلی‌های نزدیکتر به سرویس بهداشتی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از جایتان به راحتی بلند شوید و چند قدیمی بردارید، از صندلی‌های آخر هواپیما استفاده کنید. یکی از مزایای بزرگ پروازهای CIP انتخاب صندلی است که به مسافران حق انتخاب می‌دهند تا بتوانند با خیال راحت از پرواز خود بی‌دغدغه لذت ببرند. البته کلیه امور پرواز هم پرسنل انجام می‌دهند و نیازی نیست شما کاری انجام دهید. 

۳. انتخاب خطوط هوایی معتبر

یکی از گزینه‌های انتخاب شما، انتخاب شرکت هواپیمایی است. سعی کنید که از شرکت‌های هواپیمایی معتبر و قدیمی استفاده کنید. شرکت‌هایی که راحت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین پروازها را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. درجه یک بودن هواپیما، اهمیت زیادی دارد تا بهترین خدمات را با کیفیت بالاتری تجربه کنید.

فضای کافی داخل هواپیمایی و امکانات و تجهیزات هواپیما نیز قابل اهمیت است. از طرفی نداشتن تاخیر از جمله اولویت‌های سفر به شمار می‌رود که بتوانید به راحتی به سفرهای کاری خود برسید و نگران تاخیرهای طولانی نباشید. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی را انتخاب کنید که کمترین تاخیر را دارند و شما را در رسیدن سریع‌تر به مقصد همراهی می‌کنند. 

۴. وعده‌های غذایی و خوردنی‌های پرواز

پرواز سی آی پی

پرواز سی آی پی

در پروازهای طولانی یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها، وعده‌های غذایی شماست. هر چند که آنچه در پرواز میل می‌کنید؛ هیچ شباهتی به غذاهای خوشمزه خانگی که مادرتان می‌پزند ندارد! اما کیفیت غذای پرواز اهمیت زیادی دارد و البته وجود تنوع به شما کمک می‌کند که اگر غذایی را دوست نداشتید، بتوانید از گزینه‌های بعدی لذت ببرید. همچنین خوراکی‌های بسته‌بندی در پروازهای اقتصادی، چندان نمی‌تواند شما را سیر کند و بهتر است که همیشه مقداری خوراکی با خود به همراه داشته باشید که اگر غذای هواپیمایی را دوست نداشتید، از گزینه‌های دیگر استفاده کنید.

البته چنانچه خدمات CIP فرودگاهی را انتخاب کرده باشید، همیشه خوردنی‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که بتوانید از آن لذت ببرید. پذیرایی خدمات سی آی پی، خوراکی‌های بیشماری را در اختیار مسافران قرار می‌دهد تا بتوانند از تنوع غذایی استفاده کنند. در CIP حتی به چیدمان میز و دکور غذا هم اهمیت می‌دهند تا اشتهاآور و چشم‌نواز باشد. 

۵. لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید

پرواز CIP

پرواز CIP

با توجه به وابسته بودن زندگی آدم‌ها به لوازم الکترونیکی، شارژ داشتن تلفن همراه در طول سفر، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در طول پرواز اوقات بیکاری خود را می‌توانید با دیدن فیلم یا گوش کردن به موسیقی پُر کنید و لذت ببرید. البته در بسیار از پروازها، امکان اتصال USB وجود دارد؛ اما در برخی از موارد سالم نیستند و یا در پروازهای جدید ممکن این گزینه نباشد. به همین دلیل، قبل از حرکت، گوشی خود را شارژ کنید. 

اما با خدمات CIP دیگر جای نگرانی نیست؛ زیرا بسیار از امکانات نظیر فیلم دیدن و موسیقی گوش کردن در سالن ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته شده است. در برخی از پروازها نیز هر مسافر به راحتی به آرشیو مدیا دسترسی دارد و می‌تواند بدون نیاز به گوشی، به دیدن فیلم مشغول شود و یا با هدهون‌های موجود آهنگ‌های مدنظر خود را بشنود.

۶. با خودتان کتاب بیاورید

حتماً به دنبال سرگرمی برای خود باشید تا در زمان طولانی احساس کسالت و بی‌حوصلگی نکنید. یکی از راه‌های جذاب برای گذراندن این اوقات بیکاری، خواندن کتاب است. البته اگر سرگیجه می‌گیرید و یا دچار تهوع می‌شوید،‌ می‌توانید از شنیدن پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی لذت ببرید. 

برخی از شرکت‌ها مجله‌های متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌دهند تا بتوانند از اوقات خود لذت ببرند. مجله‌هایی که سلایق زیادی را پوشش می‌دهند و اوقات خوشی برای شما را رقم می‌زنند. 

۷.بطری آب به همراه داشته باشید

همانطوری که می‌دانید در طول سفر خود، نوشیدن آب را نباید فراموش کنید. سعی کنید در طول سفر بطری‌های قابل حمل آب به همراه داشته باشید تا بتوانید از آن بنوشید. گلوی خود را با آب تازه کنید و اگر سرگیجه دارید، کمی آب بنوشید. ممکن است گلویتان خشک شود و یا دچار سرفه شوید و از این طریق می‌توانید خود را آرام کنید. هر چند که مهمان‌داران همیشه در حال سرویس‌ دادن به شما هستند و می‌توانید از آن‌ها تقاضای آب کنید. 

۸. از مرطوب‌کننده استفاده کنید

هوای داخل کابین بسیار فشرده و خشک است؛ به همین دلیل در طول پرواز پوست صورت شما به دشت خشک می‌شود. بنابراین همیشه آبرسان و مرطوب‌کننده به همراه داشته باشید تا پوست خود را نرم و شفاف کنید. از پالم لب استفاده کنید و تا دچار خشکی پوست لب نشوید. 

سعی کنید قبل از سفر خود آرایش نکنید، زیرا منفذهای پوست شما بسته می‌شود و در طول پرواز هوا به آن نفوذ نمی‌کند. اگر بدون آرایش سوار هواپیما شوید، حتماً پوستتان از شما تشکر خواهد کرد. 

۹. بهداشت فردی را رعایت کنید

در حین پروازهای طولانی حتماً بعد از چند ساعت احساس خستگی می‌کنید؛ مثل اینکه در یک لوله غول‌پیکر گیر کرده‌اید. بنابراین بهتر است که بهداشت را رعایت کنید و لباس‌های تمیز بپوشید و از هوای تازه بهره‌ ببرید. اگر قبل از پرواز دوش نگیرید، ممکن است در حین پرواز تهوع بگیرید و سرحال نباشید. 

وقتی آب به صورت می‌زنید و پیراهن تازه می‌پوشید احساس بهتری نسبت به خود پیدا می‌کنید. همچنین در حین سفر،‌ همسفر خود را آزار و اذیت ندادید و از بودن در کنار شما ناراحت نیستند. پس قبل از مهیا شدن برای این مسافرت حتما دوش بگیرید،‌ دندان‌هایتان را مسواک بزنید و لباس تازه بپوشید. 

۱۰. جوراب‌های تنگ بپوشید

در هنگام پرواز به دلیل طولانی بودن زمان سفر، خون به سختی در پاهای شما جریان دارد و همین امر باعث تورم می‌شود. به همین دلیل از جوراب‌های تنگ‌تر استفاده کنید تا به تنظیم جریان خون در پاهای شما کمک شود؛ به خصوص اگر مچ‌پا و پاهای شما دچار تورم می‌شود. اگر به پاهایتان توجه کنید، کمتر دچار خستگی می‌شوید و از سفر خود لذت بیشتری می‌برید. 

۱۱. برای زمان خود برنامه‌ریزی کنید

روزی که حرکت دارید برای کلیه امور پرواز خود برنامه‌ریزی کنید تا در سریع‌ترین زمان، کلیه امور شما به راحتی انجام شود. به این ترتیب استرسی برای مدیریت زمان خود نخواهید داشت. از امور پرواز گرفته تا بازرسی و موارد امنیتی؛ باید وقت کافی داشته باشید. سعی کنید برای پروازهای داخلی ۱ ساعت و پروازهای خارجی ۲ تا ۳ ساعت زودتر به فرودگاه برسید. در هنگام بازرسی حتماً گوشی و لپ‌تاپ خود را برای چک کردن در دسترس بگذارید. بار خود را تحویل دهید و به خوبی بسته‌بندی کنید. بهتر است به موقع از گیت رد شوید تا سریع‌تر بازرسی انجام شود. 

استفاده از خدمات سی آی پی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بدون دغدغه کلیه امور پروازی را به عهده پرسنل بسپارید. همچنین با داشتن CIP می‌توانید از گیت بازرسی اختصاصی بهره ببرید. بنابراین استرس پرواز نخواهید داشت و کلیه امور سریع انجام می‌شود. 

۱۲. در سالن انتظار قدمی بزنید 

هنگامی که در سالن انتظار هستید، از فرصت برای قدم زدن و حرکت کردن استفاده کنید. در سالن انتظار یکجا ننشینید و زمانی را برای قدم زدن استفاده کنید. به بدنتان کششی بدهید و کمی تحرک داشته باشید تا خون جریان پیدا کند. اگر دو پرواز پشت سر هم دارید، حتماً در سالن انتظار قدمی بزنید تا خستگی و ورم کردن پاها را کاهش دهید. البته سالن‌های سی آی پی مجاز است و امکان استراحت در سوییت‌های موقت،‌ شارژ کردن گوشی یا لپ‌تاپ، پذیرایی و… را فراهم می‌کند.

۱۳. قبل از اینکه صندلی را بخوابانید، بپرسید

قبل از اینکه صندلی خود را بخوانید، از نفر پشت خود بپرسید تا موجب ناراحتی اطرافیان خود نشوید. در برخی از موارد، سینی پشت صندلی باز شده است و در صورت خواباندن صندلی به پاهای مسافر پشت سر شما، فشار وارد می‌کند. بنابراین مراقب خواباندن صندلی خود باشید تا کل پرواز یک مسافر دیگر را سخت و غیرممکن نکنید. اگر خوش‌شانس باشید و کسی پشت سر شما نباشد، می‌توانید با خیال راحت دراز بکشید. 

۱۴. بالش و پتو به همراه داشته باشید

 لذت پرواز

لذت پرواز

اگر ساعت حرکت شما در زمان استراحت و خوابتان باشد، بهتر است که با خود یک بالش و پتوی مسافرتی به همراه داشته باشید. البته اغلب خطوط هوایی در پروازهای طولانی به مسافران خود پتو و بالش می‌دهند؛ اما شاید عادت نداشته باشید و نتوانید استراحت کنید. پتوهای مسافرتی را می‌توانید در ساک دستی خود قرار دهید.

۱۵. هواشناسی را قبل از سفر چک کنید

حتماً قبل از حرکت، آب‌وهواشناسی را بررسی کنید و از هوای مقصد مطلع شوید. تا در حین پرواز لباس مناسب داشته باشید و در فرودگاه نیز احساس سرما یا گرما نکنید. به خصوص در زمان سفرهای خارجی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند تا از قبل برای سفرتان مهیا باشید. 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی موارد پرواز پرداختیم تا سفر امن و راحت را تجربه کنید. بهتر است که قبل از حرکت موارد بالا را رعایت کنید تا از سفر هوایی خود لذت ببرید و اگر زمان پرواز شما طولانی است دچار خستگی و کسالت نشوید. اگر شما از خدمات CIP استفاده کنید، بسیاری از امور پرواز مانند صدور بلیط،‌ رسیدن به هواپیما و… برایتان سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود و نگران سفر خود نیستید. 

سوالات متداول 

۱. خدمات سی آی پی سالن جداگانه برای انتظار مسافر دارد؟

بله، خدمات سی آی پی، سالن مجزا دارد و امکان استراحت و سایر امور دلخواه را برای مسافر فراهم می‌کند.

 

۲. برای پرواز، هواشناسی را به چه طریقی می‌توان بررسی کرد؟

اغلب از طریق برنامه‌های موجود در تلفن همراه می‌توان از وضعیت هوا مطمئن شد.

 

۳. امکان انتخاب صندلی پرواز در چه صورت فراهم است؟

برای برخی پروازها می‌توانید صندلی مورد نظر خود را به صورت آنلاین انتخاب کنید؛ در اکثر پروازها با زودتر رسیدن به صف دریافت کارت پرواز این کار انجام می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *